Wij vonden het leuk om een eigen site te ontwerpen en informatie te zoeken. We hadden er eigenlijk ook haast geen problemen mee.Wij hebben er veel van geleerd en hopelijk jullie ook. Hier nog even de bronvermelding en de taakverdeling ↓↓↓
Groetjes Saranki, Geeke en Maud.
bronnen:
- http://wetenschap.infonu.nl/natuurverschijnselen/106756-hoe-ontstaan-tsunamis.html
- http://wetenschap.infonu.nl/natuurverschijnselen/147754-de-tsunami-2004-230000-slachtoffers-waarvan-36-nederlander.html
- https://www.google.nl/search?q=tsunami+chili+2010&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=fh1ZV-mTFIO0aZPciqAN
- http://www.lfri.nl/tsunami/tsunami-phuket.html
- Aardrijkskunde boek.
- http://www.carenederland.org/why-care/ramppreventie/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tsunami
Taakverdeling:
Saranki, Geeke, Maud, samen
1. Een korte introductie aan de museumbezoekers. Stel jezelf voor, vertel kort wat de
bezoekers kunnen verwachten. Doe dit bij voorkeur met een leuke afbeelding (bijv. van jullie
zelf….)
2. Een duidelijke kaart waar de natuurramp voorkomt met een onderschrift (in welke
werelddelen / landen het voorkomt)
3. Hoe ontstaat de ramp? Geef met behulp van duidelijke plaatjes en beschrijvingen weer hoe
het ontstaat. Dit moet uitgebreid! (Dit is 1 van de belangrijkste onderdelen!)
4. Geef 3 voorbeelden van jullie natuurramp die ooit ergens zijn voorgekomen. Beschrijf de
datum, wat de schade was en of er slachtoffers zijn geweest. Gebruik afbeeldingen!
5. Waarom komt deze natuurramp wel of niet in Nederland voor? Geef een uitgebreide
verklaring.
6. Geef minimaal 3 afbeeldingen met onderschrift van de schade die jullie natuurramp kan
veroorzaken.
7. Schrijf of zoek een persoonlijk verhaal van een slachtoffer van Julie natuurramp. Dit moet
minimaal 10 regels zijn. Geen persoonlijk verhaal gevonden? Schrijf er zelf 1!
8. Wat doen de regeringen van de landen om de schade te beperken van jullie natuurramp?
Geef minimaal 3 voorbeelden van ramppreventie.
9. Is jullie natuurramp goed te voorspellen ja of nee? Leg duidelijk uit waarom wel of niet!
10. Elk groepslid vertelt zelf kort iets over een natuurramp (of bijv. heel slecht weer) die hij of zij
zelf heeft meegemaakt. Minimaal 3-4 regels per persoon.
11. Sluit de rondleiding af met een leuke opdracht, filmpje, quiz of iets anders. Bij voorkeur
digitaal (let op: alles genoemd bij 11 mag ook bij andere onderdelen gedaan worden).
12. In de laatste pagina of dia: taakverdeling, kort nawoord (hoe ging het maken van dit
werkstuk?) en bronvermelding.